Zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym 

Dzieci zaczynają z nami przygodę już w wieku 3 lat (czasami zdarza się, że z tą grupą wiekową, chodzą również 2,5- latki). Przedział wiekowy otacza cały pierwszy etap edukacyjny – czyli wiek przedszkolny. Dzieci od 3 do 6 lat uczęszczają na zajęcia dwa razy w tygodniu, w wymiarze 30 minut. W pierwszym roku nauki organizujemy 62 spotkania po 30 minut każde, w kolejnych latach nauki słuchacze otrzymują 6 lekcji gratis, mając ich wówczas 68. 

Zajęcia są w 100 % dywanowe, co oznacza iż dzieci wraz z lektorem pracują w kole przez cały czas ich trwania. Ze względu na sinusoidalność uwagi dzieci (co oznacza, iż dzieci dekoncentrują się po kilku minutach określonej aktywności) wprowadzane są przerwy śródlekcyjne, mające na celu stworzenie przestrzeni na odpoczynek, a jednocześnie przekierowanie uwagi na inną aktywność. Dzięki temu zajęcia nabierają dynamiki (nasza metoda – Dynamic English – Dynamiczny Angielski) dzieci są zaangażowane i z entuzjazmem podchodzą do kolejnych etapów zajęć. Jeżeli natomiast dzieje się na zajęciach coś co zakłóca ich przebieg, lektorzy podejmują dialog z dziećmi stosując Minimediację metodą SNO i dzięki temu potrafią doszukać się potrzeb i razem z dziećmi poszukać rozwiązania. Podczas zajęć dzieci są otoczone bezpieczną i empatyczną kopułą. Dzięki temu tworzy się unikatowa relacja między nauczycielką a dziećmi, a co za tym idzie emocje wspomagają proces uczenia się i są czymś co jest naturalne i zawsze towarzyszy człowiekowi – temu małemu również (nasza metoda Teaching in Empathy – Uczenie w Emaptii).

Dzieci otrzymują od nas zestaw materiałów do powtórek w domu. Książeczki dokładnie zostały omówione podczas jednego z nagrań zamieszczonych na naszym kanale na YouTube, zapraszam do obejrzenia, link wklejam poniżej.

Zajęcia dla dzieci w wieku szkolnym 

Nasi uczniowie wkraczający w wiek 7 lat zaczynają uczestniczyć w zajęciach dwa razy w tygodniu po 60 minut i ten wymiar jest niezmienny dla wszystkich kolejnych grup wiekowych pracujących w naszej szkole językowej. W pierwszym roku nauki, uczniowie spotykają się 62 razy, a w kolejnych latach nauki spotkań jest 68 – każde po 60 minut. Podczas zajęć stosowane są metody pracy tożsame z naszą szkołą językową, czyli Dynamic English oraz Teaching in Empathy. Metody te pozwalają stworzyć unikatowa i wyjątkową relację między nauczycielami a uczniami. Dodatkowo liczebność naszych grup – czyli 5-6 osób – powoduje iż intensywność pracy wzrasta. Każdy uczeń zabiera głos na zajęciach często i dzięki zaangażowaniu i byciu częścią procesu, a nie obserwatorem zapamiętuje dużo i na długo. Zajęcia prowadzone są w 90% po angielsku, język polski pojawia się tylko jako element przetłumaczenia znaczenia określonego zdania czy konstrukcji (tak aby dzieci wiedziały czego się uczą). Nasze zajęcia to 60 minut pracy zanurzonej w entuzjazmie uczenia się razem. Zajęcia mają określony cel – jak każda z jednostek owych 68 spotkań w ciagu roku, jednocześnie nikt nie pracuje u nas “od linikji”. Chcemy podążać za naszymi uczniami, chcemy płynąć za procesem i tak właśnie robimy. Jednocześnie w każdym roku szkolnym grupy kończą określony na ten rok materiał leksykalno-gramatyczny, zaliczają egzaminy semestralne i osiągają sukcesy w rozwoju językowym (między innymi zdając egzaminy i testy przewidziane w programie pracy Polskiego Systemu Edukacji).

Wiecie co w naszych kursach jest wyjątkowe? Nasi uczniowie nie przygotowują się do egzaminów – nie prowadzimy kursów dedykowanych egzaminowi ósmoklasisty, gimnazjalnemu, czy maturalnemu – nasi uczniowie uczą się z nami języka i dzięki temu żaden egzamin nie jest dla nich problemem.

Podczas trwania kursu uczniowie nie są testowani, nie mają zadań domowych, do sprawdzania prac używamy zielonego długopisu, wprowadzamy NVC czyli język Porozumienia bez Przemocy do pracy z grupami (minimalizujemy użycie języka szakala – ocen, porównań, epitetów…itp.) stosujemy Minimediacje metodą SNO, używamy metody pracy na projekcie, wykorzystujemy memetykę oraz zdobycze neurodydaktyki – stosownie wszystkich innowacji zmierza do osiągnięcia celu nadrzędnego jakim jest – motywacja wewnętrzna oraz mózg na “tak”. 

Grupy, począwszy od klasy 4 szkoły podstawowej objęte są egzaminami semestralnymi (rok szkolny podzielony jest na 3 semestry) egzaminy mają na celu wyćwiczenie mózgu (który jest mięśniem) do radzenia sobie w analogicznej sytuacji egzaminu państwowego typu FCE czy CAE. Części do napisania to: słuchanie, czytanie, pisanie, gramatyka i słownictwo oraz mówienie. Po egzaminach uczniowie otrzymują informację jaki procent egzaminu został napisany poprawnie. Na koniec roku szkolnego procenty uczniów są wyliczane na podstawie trzech egzaminów, informacji własnych oraz informacji od lektora uczącego daną osobę.

Dzieci młodsze, z klas 1-3 nie piszą testów ani kartkówek. Po każdym rozdziale przeprowadzana jest ewaluacja. Są to karty z wypisanymi umiejętnościami leksykalno-gramatycznymi z danej partii materiału. Dzieci zaznaczają o sobie rubryki – umiem, nie umiem, chcę dopracować. Analogiczną kartę wypełnia o każdym uczniu i każdej uczennicy lektorka, zaznaczając – umiesz, nie umiesz, chcę abyś dopracował-(a). Najcenniejsze są momenty kiedy informacja nie pokrywa się i zaczynamy analizować co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czasami odpowiedź jest na wyciągnięcie ręki – mianowicie – nauczycielka nie zauważyła, że dziecko już to umie, albo nie umiało na zajęciach poprzednich, a dziś już umie. Zależy nam, aby uczniowie zobaczyli, że tak na prawdę liczy się to co ja sama myślę o swoich umiejętnościach, co uważam za moją mocną stronę, a co za miejsce które wymaga kompensacji.

Do dyspozycji uczniów pozostaje również cały wachlarz materiałów dodatkowych, interaktywnych i stacjonarnych. W każdą sobotę zaczynając od października, a kończąc na czerwcu prowadzimy w naszej siedzibie bezpłatne konsultacje dla naszych słuchaczy.

Materiały interaktywne to: gry na naszej stronie internetowej, zestawy na aplikacji quizlet, filmiki powtórkowe na naszym kanale na YouTube.