Kursy JĘZYKA ANGIELSKIEGO Grizzly Youngsters
Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci w wieku 10-12 latW szkole języka angielskiego Home of Bears wiemy dokładnie wiemy jak prowadzić kursy językowe dla dzieci wkraczających w świat młodzieży.
Formularz zapisu
Zapisz Swoje Dziecko
Z angielskim w świat wartości
Te kursy języka angielskiego są przeznaczone dla młodszej młodzieży – klasy od 4 do 6 szkoły podstawowej. Jest to czas ogromnych zmian dziejących się w mózgach naszych podopiecznych. Jest to czas trudny z ich perspektywy, gdyż zmienia się postrzeganie siebie i swojego miejsca w społecznościach do których należymy. Zmienia się także postrzeganie świata – tego w skali mikro (mój dom, moja klasa, moja szkoła), ale także w skali makro (moje państwo, mój kontynent, mój świat). Na kursach Grizzly Youngsters dbamy o autonomię i podążamy za procesem edukacyjnym. Kompas stanowią nasi uczniowie i ich potrzeby, realizowane przy użyciu strategii akceptowanych przez wszystkich. Jest to czas mediacji i dawania przestrzeni na samorealizację i dostrzeganie tego co tak na prawdę dla nas ważne – i dlaczego. A także jak możemy zadbać o siebie w sposób bezpieczny dla innych. Dzięki byciu obecnym w życiu nastolatków, dzięki tworzeniu bezpiecznej i komfortowej relacji, dzięki dawaniu uwagi i przestrzeni – budujemy relację, która jest jasno określona pod kątem granic każdej ze stron, przy jednoczesnym akceptowaniu różnic i szukaniu takich wspólnych norm, które pozwolą na realizację określonych celów.
Czemu akurat kursy językowe Grizzly Youngsters?
W Home of Bears widzimy naszą młodsszą młodzież i akceptujemy ją taką jaką jest. Nie oceniamy i nie stawiamy ich w rankingach, dajemy im przestrzeń i czas do zwiększania własnych kompetencji. Wiemy jak ważna jest akceptacja, bo stanowi ona podstawę do uczenia się, czyli popełniania błędów i bycia dobrym dla siebie, szczególnie gdy błędy się pojawiają. Jednocześnie chcemy, aby nasza młodzież wiedziała jak ważny jest błąd z perspektywy zdobywania nowych umiejętności. Chcemy facylitować błąd, chcemy aby błąd był doceniany – a nie upatrywać w nim źródła porażki. Błąd pokazuje rozwój, błąd pokazuje co jest do kompensacji. Wchodzenie w etap nastoletni jest trudne z wielu powodów, dlatego rozwój językowych w Home of Bears jest kompatybilny z potrzebami nastolatków. Dostrzeganie ich potrzeb i kierowanie tam źródła światła daje nastolatkom informację, iż są ważni i zauważani. Ich zdanie jest istotne z punktu widzenia tworzenia procesu edukacyjnego, podążanie za młodzieżą przy jednoczesnym zmierzaniu do celu powoduje włączanie całej grupy w proces tworzenia edukacji razem. Bycia odpowiedzialnym za własne postępy, bycia świadomym miejsca w którym jestem na ścieżce edukacji językowej. Popatrzenia na siebie z perspektywy celu, do którego zmierzam i skonfrontowania tego z faktycznym miejscem w procesie. Jeżeli jestem tutaj – to co mogę zrobić, co chcę zrobić, jak chcę to zrobić, co może mi w tym pomóc… Są to pytania niezmiernie cenne z perspektywy tworzenia się motywacji wewnętrznej i dążenia do samorozwoju z czystej chęci poznania. Nasze kursy języka angielskiego Grizzly Youngsters budują ścieżkę pod postawę życiową – mózg na tak. Jest to postawa, która pozwala skonfrontować się z sytuacją problemową tak, aby widzieć w niej szansę, a nie zagrożenie. Jest to postawa, która umożliwia aktywizację przestrzeni mózgu odpowiedzialnych za nieprzechodzenie mózgu w stan obronny, ucieczki czy walki, ale pozostanie w wyższych funkcjach – w celu wypracowania strategii pomocnej w szukaniu rozwiązań.
Podczas zajęć z języka angielskiego używamy naszych autorskich metod pracy takich jak:
- Teaching in Empathy – jest to metoda, która pozwala spojrzeć na ucznia z jego perspektywy, poszukać potrzeb za strategiami których używa i zobaczyć co młody człowiek chce osiągnąć, jaki ma cel i jak go realizuje. Dodatkowo metoda pozwala na poznanie siebie, własnych emocji, potrzeb – umiejętności ich nazywania i rozróżniania. Młodzież ma możliwość spojrzenia na daną sytuację z innej perspektywy – poszerzonej o spojrzenie drugiej osoby. Metoda ta jest katalizatorem tworzenia się więzi i autentycznej relacji między członkami danej grupy, a ich mentorką.
- Dynamic English – metoda bazująca na przeskakiwaniu z aktywności na aktywność – a co za tym idzie aktywizowania różnych przestrzeni mózgu tak, aby połączenia neuronalne mogły się wytworzyć w większej ilości. Metoda pozwala też na tworzenie się mielinizacji – czyli takiego wzmacniania połączeń nerwowych (już istniejących) aby impuls mógł przebiegać szybciej – i w sposób zautomatyzowany. Uwaga młodzieży nie jest już tak bardzo podatna na rozproszenia, jednak różnorodność stosowanych metod pracy jest istotna pod kątem zapamiętywania treści.
- Metoda Złotego Podziału – jest to kolejna autorska metoda pracy stosowana na kursach Grizzly Youngsters do wprowadzania gramatyki. Metoda ta ma swoje zastosowanie na każdych zajęciach, gdyż zależy nam aby nasza młodzież operowała zagadnieniami gramatycznymi w sposób automatyczny. Aby potrafiła tworzyć każdy typ zdań – twierdzące, przeczące i pytające, chcemy aby potrafiła udzielać odpowiedzi na pytania zarówno rozstrzygnięcia jak i dopełnienia.
Zajęcia Grizzly Youngsters realizujemy w Gliwicach i Żorach, w kameralnych grupach i atmosferze wspierającej rozwój językowy oraz emocjonalny. Sprawdź, która lokalizacja będzie najlepsza dla Twojego dziecka.
Jak wyglądają zajęcia Grizzly Cubs od środka? – Przykładowy dzień na kursie językowym
Poznaj od środka kurs języka angielskiego Grizzly Cubs w Home of Bears – zobacz, jak wygląda przykładowa lekcja i dlaczego dzieci w Gliwicach i Żorach uczą się z radością i bez stresu.
Angielski na start! Jak przygotować dziecko do pierwszych lekcji w Home of Bears?
Jak przygotować dziecko do pierwszych lekcji angielskiego? Sprawdź sprawdzone wskazówki od Home of Bears w Gliwicach i Żorach – bez stresu, z uważnością i radością z nauki.
Czy Twoje dziecko potrzebuje specjalnych zajęć językowych? – Sygnały, na które warto zwrócić uwagę
Zastanawiasz się, czy Twoje dziecko potrzebuje innego podejścia do nauki angielskiego? Sprawdź 7 sygnałów i poznaj kursy Home of Bears w Gliwicach i Żorach – bez stresu, z empatią i radością.
Jak emocje wpływają na naukę języka obcego?
Dowiedz się, jak emocje wpływają na naukę języka obcego u dzieci i dlaczego bezpieczna atmosfera w Home of Bears w Gliwicach i Żorach sprzyja skutecznej i radosnej nauce angielskiego.
Czego nauczy się Twoje dziecko na kursie Grizzly Youngsters? – Praktyczny przewodnik dla rodziców
Sprawdź, czego nauczy się Twoje dziecko na kursie Grizzly Youngsters w Home of Bears. Angielski dla dzieci w Gliwicach i Żorach – bez ocen, z radością, ruchem i prawdziwą komunikacją.
5 powodów, dla których Twoje dziecko pokocha kursy Grizzly Cubs
Poznaj 5 powodów, dla których dzieci kochają kurs Grizzly Cubs w Home of Bears. Angielski przez zabawę, emocje i relacje – w Gliwicach i Żorach, z sercem i uważnością.
🧭 FAQ – Grizzly Youngsters (10–12 lat)
1. Jaki jest cel tego kursu?
Naszym głównym celem w kursie Grizzly Youngsters jest rozwój umiejętności komunikacji po angielsku – naturalnej, swobodnej i osadzonej w realnych sytuacjach. Zależy nam, by dzieci zyskały pewność siebie w mówieniu, zrozumieniu i wyrażaniu myśli, a nie jedynie znajomość zasad gramatycznych czy listy słówek.
2. Czy dzieci są przygotowywane do egzaminów?
Nie prowadzimy klasycznego przygotowania do egzaminów językowych. Zamiast tego skupiamy się na umiejętnościach, które są podstawą do zdania każdego testu – rozumieniu, mówieniu, logicznym budowaniu wypowiedzi. Dzieci, które przechodzą nasze kursy, lepiej radzą sobie również w szkole – choć nie taki jest nasz główny cel. Nasi uczniowe oczywiście zdają egzaminy i to bez większych problemów i przygotować – umieja angielskie ponieważ uczą się go na kursie.
3. Jakie metody są stosowane?
Korzystamy z podejść opartych na ruchu, opowieściach, emocjach i komunikacji – czerpiemy z NVC (Porozumienia bez Przemocy), storytellingu i technik dramy. To sprawia, że dzieci nie tylko uczą się języka, ale również lepiej rozumieją siebie, budują empatię i ćwiczą wyrażanie własnych myśli.
4. Czy dzieci muszą mieć określony poziom języka?
Nie wymagamy konkretnego poziomu, choć staramy się tworzyć grupy o zbliżonym zaawansowaniu. Przy zapisach rozmawiamy z rodzicami i proponujemy najlepsze dopasowanie. Każdy uczestnik znajdzie u nas przestrzeń do rozwoju – niezależnie od tego, jak wyglądała jego wcześniejsza edukacja.
5. Czy kurs zastępuje szkolne lekcje angielskiego?
Zamiast powtarzać materiał z podręcznika, wprowadzamy żywy język, uczymy praktyki i pomagamy uczniom zbudować realną więź z angielskim. Wielu rodziców mówi, że dopiero po naszych zajęciach dzieci „otwierają się” na język.
6. Jak dzieci reagują na brak ocen?
Z ogromną ulgą! Brak ocen i porównań sprawia, że dzieci czują się swobodnie i mogą eksperymentować z językiem. To przekłada się na większą aktywność, kreatywność i pozytywne nastawienie do nauki. Widzimy, jak dzieci z zamkniętych zamieniają się w pewne siebie osoby, które chcą mówić.
7. Czy są zadania domowe?
Nie zadajemy tradycyjnych „prac domowych”. Czasem dzieci dostają inspiracje, np. by opowiedzieć coś w języku angielskim rodzicom, posłuchać piosenki czy spróbować zastosować nowe słowo w domu. To lekkie, ciekawe formy utrwalania bez presji. Zadania domowe nie są konieczne także z tego powodu, że dzieci uczą się wszystkiego czego chcemy ich nauczyć w trakcie zajęć.
8. Jak długo trwa kurs?
Kurs jest podzielony na dwa semestry w roku szkolnym, z możliwością kontynuacji rok po roku. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu, w zależności od grupy. Każda lekcja trwa 60 minut i zawiera dużo komunikacji, ruchu i refleksji.
9. Czy są miejsca wolne w ciągu roku?
Zdarzają się wolne miejsca, choć grupy szybko się zapełniają. Warto napisać lub zadzwonić – jeśli tylko jest możliwość, chętnie przyjmujemy nowych uczniów także w trakcie semestru, pomagając im wdrożyć się w sposób płynny i bez stresu.
10. W jakich miastach prowadzony jest kurs?
Zajęcia odbywają się w naszych przytulnych salach w Gliwicach i Żorach. Obie lokalizacje są doskonale skomunikowane i przygotowane do pracy z dziećmi – przyjazne, komfortowe i kameralne.