Kursy Polars są przeznaczone dla młodzieży ze szkół średnich. Kursy te charakteryzują się eklektycznością pod kątem przyswajanych treści. Odznaczają się zbieraniem treści i ich interpretowywaniem oraz budowaniu nowych umiejętności na mocnych fundamentach podstaw gramatycznych i leksykalnych. Celem do którego zmierzają kursy Polars jest egzamin państwowy FCE oraz egzamin państwowy CAE. Młodzież korzystająca z kursów Polars przygotowuje się do samodzielnego władania językiem na wszystkich płaszczyznach - mówieniu, słuchaniu, czytaniu, pisaniu, gramatyce i leksyce. Dzięki zakorzenieniu kursów Polars w relacji i tworzeniu przestrzeni edukacyjnej tak, aby każdy miał komfort i bezpieczeństwo, akceptację i czas, młodzi ludzie uczą się języka w sposób naturalny i wykorzystują swój wrodzony entuzjazm do zdobywania nowych umiejętności i kompetencji. Brak testów po działach, a obecność ewaluacji - które w ogromnej mierze wciągają uczestników do programowania swoich osiągnieć językowych - przyczyniają się do zauważalnych efektów językowych. Młodzi ludzie bardzo chętnie przejmują odpowiedzialność za swoje umiejętności i wykorzystują to co oferują im podczas zajęć mentorki. Mapa i kompas językowy działa jak wyzwanie - dla każdego inne i o zmienionym wyglądzie. Jednocześnie jako grupa zmierzamy do jednego celu, mając na uwadze różne możliwości jego realizacji.
Otwartość i transparentność, a także wzajemne zaufanie i udzielana sobie informacja zwrotna stanowią o sukcesie kursów Polars. Mentorki pokazują młodzieży drzwi, jednak to oni sami decydują, czy chcą nimi wejść, czy jednak wolą zrobić to na własnych zasadach i znaleźć inne przejście. Wsparcie i balans, a co za tym idzie obserwacja i odzwierciedlenie miejsca w którym jest dana osoba w procesie uczenia się języka angielskiego daje możliwość skonfrontowania się z własnymi założeniami i pozwala na weryfikację dalszego działania. Informacja zwrotna jest kolejną składową kursów Polars - przekazana w sposób otwarty i z wsłuchaniem się w potrzeby nastolatka pozwala wylądować komunikatowi i nie utożsamić go z atakiem. Jest to szczególnie istotne gdy informacja którą mentorka chce przekazać jest inna niż założenie nastolatka.
Kursy Polars to zajęcia dzięki którym młodzi ludzie zdobywają pełen wachlarz kompetencji - zarówno językowych jak i emocjonalnych oraz społecznych, a także uzyskują wiedzę z realioznawstwa krajów anglojęzycznych.
W XXI wieku chcemy aby młodzi ludzie odznaczali się innymi umiejętnościami i postawami życiowymi, niż te które wypracowywane były przez szkołę w wieku XIX. Wtedy liczyło się wykształcenie jak największej liczby osób, które nie będą posiadały wysokich umiejętnościami, ale które będą posłuszne i bez zadawania pytań będą wykonywać powierzone im obowiązki. Cel ten był istotny z punktu widzenia potrzeb czasów, w których idea szkoły masowej powstała - czyli rewolucja techniczno-przemysłowa. Dziś patrzymy na pokolenie młodych ludzi inaczej, chcemy wsłuchiwać się w ich potrzeby, dawać im akceptację i przestrzeń do szukania balansu w relacji ze sobą, ze światem i z innymi. Chcemy być obecni w ich świecie, wskazywać możliwości i patrzeć jakich wyborów będą dokonywać i jak sami będą decydować czy dana droga jest dla nich, czy osiągnięcie celu nastąpi w zupełnie odmienny sposób. Gdy popatrzymy na młodego człowieka - nastolatka - z perspektywy procesów dziejących się w jego mózgu, wówczas otwiera się cała nowa perspektywa patrzenia na świat z szansą i możliwością - gdzie wszystko jest w zasięgu ręki, jedyne co nas ogranicza to nasze “chcenie”. Dlatego na kursach w Home of Bears tak ważne jest zadbanie o entuzjazm i wewnętrzną motywację, która pcha człowieka do działania, motywację która pozwala osiągać cel bez bycia stłamszonym oceną, czy nagrodą. Takie działania przyczyniają się do autorozwoju i pozwalają być odpowiedzialnym za własne działania.
W Home of Bears chcemy aby nasze uczennice i nasza młodzież wiedziała, iż to co wzmacnia w sobie, później w niej wzrasta. Co to oznacza z perspektywy rozwpoju językowego? Oznacza to, iż wsłuchanie się we własne potrzeby i umiejętność ich komunikowania tak, aby być usłyszanym i zrozumianym, stanowią podstawę sukcesu.
Kursy Polars to czas rozwoju wszystkich kompetencji z wachlarza umiejętności potrzebynych dorosłym w życiu. Mentorki dbają , aby zajęcia były angażyjące, wypełnione akceptacją i przestrzenią do wzrostu.
Nasze lokalizacje:
Wybraną przez siebie lokalizację oraz klasę do której uczęszcza Twoje dziecko wpisz w polu informacje dodatkowe.
W tym momencie roku, w którym jesteśmy, czyli krótko przed pierwszym dzwonkiem, chcę zaprezentować Wam korzyści wynikające z podjęcia nauki właśnie w naszym rozwoju językowym Home of Bears. Celowo podkreślam nazwę - Home of Bears - abyście dokładnie wiedzieli, że wszystko co opiszę poniżej jest tożsame z moim rozwojem językowym i żadną inną. Jesteśmy kraftowym rozwojem językowym, co oznacza iż działamy lokalnie i nie jesteśmy franczyzobiorcą czy też franczyzodawcą. Jesteśmy jedyni i unikatowi a nasze metody nauczania obecne są tylko u nas.
Jakie to wyjątkowe metody nauczania charakteryzują Home of Bears? Przede wszystkim jesteśmy pasjonatami NVC, czyli Porozumienia bez Przemocy, które w dużej mierze wpływa na obrany przez nas kierunek edukacji. Idziemy pod prąd głównego nurtu edukacyjnego, czyli robimy co? Pracujemy w oparciu o relację i o nią dbamy szczególnie, dla nas ważny jest każdy uczeń i każdy traktowany jest jak unikat. Czy boimy się konfliktów? Nie, patrzymy na nie bardziej jak na wyzwanie, czy zadanie. Konflikt będzie zawsze, nie pytamy o to czy on się pojawi, tylko kiedy. Wtedy korzystamy z metody SNO czyli sposobu rozwiązywani (...) czytaj więcej
Uczenie się języka może być przygodą, pełną wyzwań, plejady emocji, szukania strategii, patrzenia na to co chcę osiągnąć i jak chcę to zrobić, szukania sensu i porządku w tym co robię, przy jednoczesnym łagodnym spojrzeniu na siebie, patrzeniu z miłością i akcpetkafją na błędy i porażki, które przyjdzie mi przeżywać podczas tej podróży. Jakże ważne jest bezpieczeństwo i komfort oraz wsparcie i empatia - aby podróż ta mogła trwać i przynosiła coraz to nowe skarby w skrzyni pamięci.
Aby gromadzić i później wykorzystywać, konieczna jest chęć i autentyczny entuzjazm. Wszystko co to opisałam powyżej jest dla mnie synonimem “dobrego czasu”. Czasu, który buduje i ubogaca - nie jest poświęcony na ugniatanie, sterowanie, kształtowanie - raczej uwaga położona jest na towarzyszenie, wspieranie i bycie obecnym przy jednoczesnym roztaczaniu przestrzeni do realizacji określonych działań.
Uczenie dzieci w wieku przedszkolnym jest niezmiennie połączone z tworzeniem więzi i relacji, akceptacją na określone zachowania, wspó (...) czytaj więcej
Człowiek ucząc się języka - swoje ojczyste, czy obcego - najlepiej go przyswaja, gdy jest w nim zanurzony. Oznacza to, iż uczenie się następuje w sposób automatyczny, gdy komunikaty tworzone w danym języku otaczają nas i jesteśmy w gotowości i chęci do komunikacji - co oznacza potrzebę zrozumienia i przedstawienia swojego zdania.
Jedną ze strategii bycia otoczonym językiem obcym jest zanurzenie się w świecie muzyki. Piosenki i rymowanki są środkiem do realizacji celu - jakim jest rozwój językowy i wzrost kompetencji w rozumieniu, słyszeniu, mówieniu i komunikowaniu. Piosenki dla dzieci mają określony rytm i częstotliwość powtórzeń jest na tyle duża, iż dzieci są w stanie bardzo szybko wychwytywać określone słowa poprawnie je artykułując. Dodatkowo często za określoną piosenką idzie dawka emocjonalna - co oznacza, iż dziecko po prostu lubi dany utwór muzyczny, a co za tym idzie chce ciągle go słuchać. I to w dużej mierze przekłada się na umiejętności językowe, gdyż zgodnie z 4 korkami uczenia się - następuje 1. prezentacja, 2. kodowanie, 3. (...) czytaj więcej
W razie pytań zachęcamy do skontaktowania się z nami telefonicznie lub malowo.
Nasze biuro:
ul. Przyszowska 67
Gliwice
Godziny otwarcia:
Poniedziałek od 8:00 do 16:00
Wtorek od 10:00 do 18:00
Środa od 8:00 do 16:00
Czwartek od 10:00 do 18:00
Piątek od 10:00 do 18:00
Sobota od 10:00 do 18:00