Kursy języka angielskiego Polars

Zajęcia dla młodzieży

Zajęcia z języka angielskiego dla starszej młodzieży to między innymi kursy przygotowujące do zdania egzaminów językowych takich jak FCE lub CEA.

Zapisuję Moje Dziecko

W dorosłość z wachlarzem kompetencji

Kursy Polars są przeznaczone dla młodzieży ze szkół średnich. Kursy te charakteryzują się eklektycznością pod kątem przyswajanych treści. Odznaczają się zbieraniem treści i ich interpretowywaniem oraz budowaniu nowych umiejętności na mocnych fundamentach podstaw gramatycznych i leksykalnych. Celem do którego zmierzają kursy Polars jest egzamin państwowy FCE oraz egzamin państwowy CAE. Młodzież korzystająca z kursów Polars przygotowuje się do samodzielnego władania językiem na wszystkich płaszczyznach – mówieniu, słuchaniu, czytaniu, pisaniu, gramatyce i leksyce. Dzięki zakorzenieniu kursów Polars w relacji i tworzeniu przestrzeni edukacyjnej tak, aby każdy miał komfort i bezpieczeństwo, akceptację i czas, młodzi ludzie uczą się języka w sposób naturalny i wykorzystują swój wrodzony entuzjazm do zdobywania nowych umiejętności i kompetencji. Brak testów po działach, a obecność ewaluacji – które w ogromnej mierze wciągają uczestników do programowania swoich osiągnieć językowych – przyczyniają się do zauważalnych efektów językowych. Młodzi ludzie bardzo chętnie przejmują odpowiedzialność za swoje umiejętności i wykorzystują to co oferują im podczas zajęć mentorki. Mapa i kompas językowy działa jak wyzwanie – dla każdego inne i o zmienionym wyglądzie. Jednocześnie jako grupa zmierzamy do jednego celu, mając na uwadze różne możliwości jego realizacji.
Otwartość i transparentność, a także wzajemne zaufanie i udzielana sobie informacja zwrotna stanowią o sukcesie kursów Polars. Mentorki pokazują młodzieży drzwi, jednak to oni sami decydują, czy chcą nimi wejść, czy jednak wolą zrobić to na własnych zasadach i znaleźć inne przejście. Wsparcie i balans, a co za tym idzie obserwacja i odzwierciedlenie miejsca w którym jest dana osoba w procesie uczenia się języka angielskiego daje możliwość skonfrontowania się z własnymi założeniami i pozwala na weryfikację dalszego działania. Informacja zwrotna jest kolejną składową kursów Polars – przekazana w sposób otwarty i z wsłuchaniem się w potrzeby nastolatka pozwala wylądować komunikatowi i nie utożsamić go z atakiem. Jest to szczególnie istotne gdy informacja którą mentorka chce przekazać jest inna niż założenie nastolatka.
Kursy Polars to zajęcia dzięki którym młodzi ludzie zdobywają pełen wachlarz kompetencji – zarówno językowych jak i emocjonalnych oraz społecznych, a także uzyskują wiedzę z realioznawstwa krajów anglojęzycznych.

Zastanawiasz się czy warto? Zdecyduj sama/sam

W XXI wieku chcemy aby młodzi ludzie odznaczali się innymi umiejętnościami i postawami życiowymi, niż te które wypracowywane były przez szkołę w wieku XIX. Wtedy liczyło się wykształcenie jak największej liczby osób, które nie będą posiadały wysokich umiejętnościami, ale które będą posłuszne i bez zadawania pytań będą wykonywać powierzone im obowiązki. Cel ten był istotny z punktu widzenia potrzeb czasów, w których idea szkoły masowej powstała – czyli rewolucja techniczno-przemysłowa. Dziś patrzymy na pokolenie młodych ludzi inaczej, chcemy wsłuchiwać się w ich potrzeby, dawać im akceptację i przestrzeń do szukania balansu w relacji ze sobą, ze światem i z innymi. Chcemy być obecni w ich świecie, wskazywać możliwości i patrzeć jakich wyborów będą dokonywać i jak sami będą decydować czy dana droga jest dla nich, czy osiągnięcie celu nastąpi w zupełnie odmienny sposób. Gdy popatrzymy na młodego człowieka – nastolatka – z perspektywy procesów dziejących się w jego mózgu, wówczas otwiera się cała nowa perspektywa patrzenia na świat z szansą i możliwością – gdzie wszystko jest w zasięgu ręki, jedyne co nas ogranicza to nasze “chcenie”. Dlatego na kursach w Home of Bears tak ważne jest zadbanie o entuzjazm i wewnętrzną motywację, która pcha człowieka do działania, motywację która pozwala osiągać cel bez bycia stłamszonym oceną, czy nagrodą. Takie działania przyczyniają się do autorozwoju i pozwalają być odpowiedzialnym za własne działania. 
W Home of Bears chcemy aby nasze uczennice i nasza młodzież wiedziała, iż to co wzmacnia w sobie, później w niej wzrasta. Co to oznacza z perspektywy rozwpoju językowego? Oznacza to, iż wsłuchanie się we własne potrzeby i umiejętność ich komunikowania tak, aby być usłyszanym i zrozumianym, stanowią podstawę sukcesu.

Kursy Polars odbywają się w Gliwicach i Żorach. Tworzymy przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą uczyć się angielskiego swobodnie, z sensem i w relacji – bez szkolnego stresu. Wybierz dogodną lokalizację i dołączcie do nas.

🐾 FAQ – Polars (13+ lat)

1. Dla kogo jest kurs Polars?

Kurs Polars jest przeznaczony dla młodzieży od 13. roku życia – uczniów klas 7–8 i szkół średnich. Tworzymy przestrzeń dla nastolatków, którzy chcą mówić po angielsku swobodnie, autentycznie i bez lęku. Szczególnie zapraszamy osoby, które nie odnajdują się w sztywnej szkolnej formule nauczania.

2. Czy przygotowujecie do egzaminów?

Nie organizujemy kursów typowo egzaminacyjnych, ale uczymy tak, by uczniowie mieli realne kompetencje językowe. Dzięki temu są lepiej przygotowani do wszelkich testów – nie przez „wkuwanie”, ale przez zrozumienie i praktykę. Młodzież z kursu Polars zyskuje pewność siebie, która przydaje się także na egzaminach.

3. Jakie tematy są poruszane na zajęciach?

Rozmawiamy o rzeczach, które są ważne dla młodych ludzi – o relacjach, emocjach, wyzwaniach, marzeniach i świecie wokół. Poruszamy tematy autentyczne, które dają przestrzeń do wyrażania własnych opinii i budowania tożsamości w języku angielskim.

4. Czy są oceny i testy?

Nie stosujemy oceniania, testów ani porównywania wyników. Zamiast tego stawiamy na rozmowę, współpracę i wspólne refleksje. Tworzymy atmosferę, w której młodzi mogą być sobą, popełniać błędy i rozwijać się w swoim tempie – bez lęku i presji.

5. Czy można dołączyć w trakcie roku?

Tak – jeśli w danej grupie są wolne miejsca, nowi uczniowie mogą dołączyć w trakcie semestru. Dbamy o to, by nowa osoba została zaopiekowana i wdrożona w sposób spokojny, z poszanowaniem jej tempa i osobowości.

6. Ile osób jest w grupie?

Grupy liczą od 6 do 8 osób. Dzięki temu zajęcia są bardziej interaktywne, każdy ma głos i może liczyć na uwagę prowadzącego. Taka liczba uczestników sprzyja swobodnej atmosferze i budowaniu zaufania.

7. Jak długo trwa jedna lekcja?

Lekcja trwa 60 minut i zawiera elementy konwersacji, krótkich scenek, pracy z tekstem lub filmem, gier językowych i refleksji. Każda część jest powiązana z emocjami i życiem uczniów – nie pracujemy „na sucho”.

8. Czy kurs nadaje się dla nieśmiałych nastolatków?

Zdecydowanie tak. To często właśnie oni najwięcej zyskują – dzięki atmosferze bezpieczeństwa i braku ocen zaczynają się otwierać i przełamywać barierę mówienia. Nikt nie jest zmuszany do zabierania głosu – wszystko dzieje się w zgodzie z osobistym tempem.

9. Czy jest kontakt z lektorem poza zajęciami?

Tak – rodzice mogą kontaktować się z nami mailowo lub poprzzez e-dziennik, a uczniowie czasem dostają ciekawe zadania/inspiracje do działań między zajęciami. Jesteśmy otwarci i chętni do wsparcia na każdym etapie.

10. Gdzie odbywają się zajęcia?

Zajęcia kursu Polars prowadzimy w Gliwicach i Żorach. Obie przestrzenie są przyjazne i nieformalne, co sprzyja młodzieżowemu stylowi pracy i komunikacji.