Nasz rozwój językowy istnieje od września 2009 roku. Zaczęliśmy swoją działalność na terenie Łabęd (to jest dzielnica Gliwic). Dziś po prawie dziesięciu latach ciężkiej i wytężonej pracy mamy swoje oddziały w SP13 (Gliwice-Żerniki), SP39 (Gliwice-Obrońców Pokoju), SP6 (Gliwice – Jasnogórska), ZSO w Pilchowicach, a także Łabędach. Rozwijamy się i każdego roku staramy się oferować naszym Słuchaczom nowe wyzwania i nowe możliwości.
Nasz rozwój językowy jest całkowicie autorskim projektem, nie pracujemy na franczyzie, zarówno pod kątem organizacyjnym jak i edukacyjnym. Wszystkie wdrażane projekty są unikatowe i zindywidualizowane pod kątem potrzeb naszych Klientów, a także predysponowane przez idee, które nam przyświecają.
W naszej szkole stawiamy na relację jako podstawę prawidłowo przebiegającego procesu edukacyjnego. Jesteśmy nowatorscy, bo:
- stosujemy trójpodmiotowość,
- wdrażamy NVC (nonviolent communication) – porozumienie bez przemocy,
- traktujemy ucznia holistycznie i szanujemy jego integralność,
- nie używamy kar i nagród, gdyż powodują one wytworzenie się motywacji zewnętrznej, a nam zależy na tym, aby Dzieci chciały uczyć się razem z nami, a co za tym idzie na wytworzeniu się motywacji wewnętrznej,
- nie oceniamy i nie etykietujemy naszych uczniów (stosowane są jedynie procenty, aby mniej więcej określić stopień opanowania danego zakresu materiału),
- tworzymy atmosferę zrozumienia i akceptacji – są to niezmiernie ważne czynniki, które umożliwiają (w dużej mierze) efektywną edukację,
- uczymy przez zabawę, gdyż zgadzamy się w 100% ze słowami Einsteina „Zabawa jest najwyższą formą nauki”
- rozwój jest dla nas istotnym elementem – z każdej perspektywy – ucznia, rodzica i nauczyciela,
- oferujemy liczne zajęcia dodatkowe, które w dużej mierze przekładają się na naturalny sposób przyswajania języka obcego,
- uczymy na zasadzie zanurzenia w języku obcym (naturalna metoda uczenia się języka ojczystego),tzn. że nauczyciel na zajęciach mówi w 90% po angielsku do Dzieci, mimo iż nie posiadają one jeszcze kompetencji potrzebnych do dokładnego zrozumienia wszystkich wypowiedzianych słów, czy zwrotów,
- stosujemy metodę TPR (total physical respond), reagujemy całym ciałem na wszystkie możliwe komunikaty, tzn. pokazujemy możliwie wszystkie czynności.
Home of Teddy to miejsce twórcze, w którym spotykają się ludzie pełni zapału i oddani wyznawanym w niej ideom.
Anna
Jestem magistrem pedagogiki wczesnoszkolnej z przedszkolną z dodatkową specjalnością język angielski. Od 2009 roku prowadzę własny rozwój językowy Home of Bears, gdzie wprowadzam liczne innowacje pedagogiczne (uważność, samoregulacja, trening wdzięczności, łagodność dla siebie, facylitacja błędu i wiele innych). Jestem autorką 4 innowacyjnych metod nauczania - nazwanych Energiami, tworzę własne materiały dydaktyczne i programy nauczania wykorzystywane w Home of Bears.